יום ספורט לכיתות חינוך מיוחד

הקמות

תדריך למדריכים

  • בניית התחנה.
  • לקיחת הקבוצה לתחנה.
  • כל אחד שמוכן והעביר תדריך, מרים את היד שהוא מוכן. רק אחר כך הדר מתחילה את המוזיקה. כך בכל תחנה ותחנה.
  • כל תחנה מונה כ10 דקות שבתוכם יש 3 דקות הסבר+מעבר.
  • בסיום התחנות, מושיבים את הילדים במעגל בתחנה ועוברים דיון משותף שמועבר על ידי המחנכות.
  • הסבר על דף הנקודות
    • חלוקת עטים

הקמות

  • הדבקת מיקומי הכיתות בטריבונה
  • כתיבת מספרים על הצמידים

פתיחה

10 דקות

  • חלוקת צמידים לכל מורה עם מספרים הכתובים על הצמיד. המספרים מייצגים את החלוקה העתידית לקבוצות, כל מורה דואג שלכל תלמיד יש צמיד.
  • כל מחנך מקבל מספר קבוצה
  • חלוקת מדבקות לכתיבת שם התלמיד
  • ישיבה לפי כיתות, הסבר על מטרות היום, ברכות של מפקח,מנהלת לתלמידים
    • איפה אוכלים? איפה שותים?
    • שומרים על המקום נקי.

משחק פתיחה משותף

10 דקות

משחק משותף של כלל הכיתות, הקפצת כדור פיטבול באוויר, לנסות שלא יגע ברצפה. אח"כ לעבור ל2 כדורים.

במקביל תדריך למחנכים ולמורים

עבודה בתחנות ספורט

1:10 דקות

מתחלקים לקבוצות הטרוגניות לפי מספר הצמיד שכל תלמיד קיבל בתחילת יום הספורט. כל מדריך מוביל קבוצה לתחנת ספורט.

תחנה __: פעילות קוארדינציה קשר עין יד וריכוז

ציוד: 5 כדורים רכים

    1. כל תלמיד מוסר תמיד לתלמיד אחד עד שסוגרים מעגל וכולם קיבלו את הכדור פעם אחת.
    2. בכל מסירה התלמיד קורא לתלמיד שהוא מוסר לו בשמו
    3. עושים סבב נוסף של מסירות לוודא שכל אחד יודע למי הוא מוסר.
    4. לאחר הסבב מכניסים כדור נוסף לסבב.
    5. המטרה להגיע לכמה שיותר כדורים בסבב מבלי שיפלו
  • טיפים: 1) אני צריך להסתכל על התלמיד ממנו אני מקבל את הכדור. 2) אני צריך לוודא שאני לא מוסר למישהו שהוא כבר עם כדור.

תחנה __: פוצ'יבולי

ציוד: קונוסים מחוררים + חבלים באורך 6 צעדים* 4+ חבלים לרוחב המגרש.

מתחלקים ל2 קבוצות. מנסים להעביר כמה שיותר פעמים מצד לצד.. לכל קבוצה מותר להתמסר בינה לבין עצמה עד 3 פעמים.

לשיקול דעת המדריך לפי רמת הקבוצה: 1) לכדור אסור לגעת ברצפה – רמת קושי גבוהה. 2) לכדור מותר לגעת ברצפה – רמת קושי נמוכה.

תחנה __:בניית גלקסיות מחישוקים והפלתם

ציוד: 30 חישוקים + 5-6 כדורים

מטרת הקבוצה לבנות כמה שיותר מהר גלקסיות מכלל החישוקים, לאחר מכן צריכים לזרוק כדורים מעבר לקו במרחק של 10 מטר ולהפיל את הגלקסיות. כל הפלה מזכה את הקבוצה בנקודות. לאחר הפלת כל הגלקסיות מרכיבים אותם שוב וכו..

תחנה __: הקפצת כדור פיטבול

ציוד: 2 כדורי פיטבול

מטרת הקבוצה להקפיץ 10 פעמים את הכדור פיטבול באוויר. כאשר מותר להשתמש בכל איברי הגוף

אך אסור לאחוז בכדור. במידה והקבוצה הצליחה 10 הקפצות מכניסים כדור נוסף. במידה ואחד הכדורים נפל. מתחילים מהתחלה עם כדור אחד.

תחנה __: מכחול משותף

ציוד: גועש, 8 בריסטולים ומכחול משותף.

מכחול משותף:מציירים ציור משותף בעזרת מכחול אחד

  1. המנחה מניח על הרצפה במרכז המעגל בריסטול ולצדו קערית עם צבע גואש.
  2. כל משתתף אוחז בקצה חוט המחובר בקצהו השני למכחול המשותף.
  3. המשתתפים מקפידים לאחוז בקצה החלוט בלבד בעזרת יד אחת ולשמור על מתיחה עדינה של החוט על מנת לייצב את המכחול בצורה אנכית.
  4. המנחה אומר לקבוצה מהו האובייקט אותו עליהם לצייר יחד, לדוגמה: פרצוף מחייך.
  5. המשתתפים מובילים יחד את המכחול אל קערית הצבע ואח"כ אל הבריסטול

תחנה __: סללום משותף

ציוד: גידי חבלים, קונוסים

התלמידים נכנסים לתוך לולאת חבל גדולה משותף וצריכים לעבור מסלול קונוסים בזמן הקצר ביותר. כדי לעלות את רמת הקושי הם צריכים להעביר כדור בין הקונוסים בעזרת הרגליים בלבד.

תחנה __: העברת כדור רק בעזרת הרגליים בשכיבה.

ציוד: 2 חמורים הפוכים + 6-7 כדורים בגדלים שונים

העברת כדורים שונים רק בעזרת הרגליים: פיטבול, טניס, גומי, בובה, כדור למטקות.

בכל פעם שמעבירים כדור מבסיס אחד לשני מזכה את הקבוצה בנקודה.

תחנה __: העברת חישוק במעגל

ציוד: 2 חישוקים בגדלים שונים

  1. אוחזים ידיים וצריך להעביר את החישוק כמה שיותר מהר.
  2. בכל השלמת מעגל הקבוצה צוברת נקודות.
  3. בשלב מסויים מוסיפים חישוק נוסף קטן יותר שגם הוא מזכה את הקבוצה בנקודות.

סיכום שלב התחנות: מעגלי שיח להכרות מעמיקה

כל מדריך\מורה מעביר מעגל שיח להכרות מעמיקה יותר בין התלמידים.

הסדרנים מחלקים כדורים לכל מעגל

שאלה 1: כל אחד משלים את המשפט. היום ספורט הזה הוא כמו ______ (מוציא פתק מתוך כוס) כי _________ (ומשלים את המשפט)

שאלה 2: מה הדבר שבזכותו הצלחנו במשימות? המורה מוסר כדור לכל אחד בסדר רנדומלי בקצב דינאמי. הכדור משמש כחפץ דיבור.

שאלה 3: האם היתה תחנת ספורט שהיתה קשה לנו יותר? מה עזר לנו להתגבר על הקושי?